Aan het laden...
aan het laden
Klanten beoordelen ons met een 4.8/5 op Trustpilot
Snelle levering in Nederland & België
De beste slaapwinkel van Nederland
Klanten beoordelen ons met een 4.8/5 op Trustpilot
Snelle levering in Nederland & België
De beste slaapwinkel van Nederland
Menu

ACTIE: 3 HALEN = 1 BETALEN

Bekijk alles

3 Halen = 1 Betalen!

Op zoek naar de allerbeste deals? Nu 3 Halen 1 Betalen op al onze beste beddengoed! Voordeliger ga je het niet vinden! Ga nu naar onze 3 Halen 1 Betalen Actie!

★Outlet★

De allerscherpste deals en dat zonder in te leveren op kwaliteit; dat is de ★Outlet★ van Dekbed Discounter. Al vanaf 4,99!

Badtextiel

Bekijk alles

Badtextiel

Zoek je een baddoek of douchelaken in een specifieke kleur? Door het ruime assortiment aan kleuren vind je altijd wel een baddoek of douchelaken dat aan jouw wensen en behoeften voldoet!


Type Badtextiel

Plaids & Spreien

Bekijk alles

Bekijk alle plaids en spreien

Showroom

Bekijk alles

Boxspring kopen?

Ben je op zoek naar een goedkope boxspring ? Bezoek onze showroom.
Boxspring kopen

Home & living

Bekijk alles

Home & Living

Naast het aanbod voor artikelen in de slaapkamer, willen wij ook graag dat jij de mooiste spullen in en rond het huis hebt! Daarom deze frisse Home & Living categorie. Hier kan je je hele slaap- of woonkamer bij elkaar shoppen en je hoeft niks te sjouwen!

Bekijk snel alle Home & Living artikelen!

OP=OP LAATSTE KANSJES

Bekijk alles

Allerlaatste stuks van de beste kwaliteit

De laatste stuks van het beste beddengoed, voor de strakste prijs. Wij nemen afscheid van deze topartikelen voor bodemprijzen. Alles is echt OP = OP, dus wacht niet te lang!

Bekijk nu de laatste kansjes!

5 tips voor een soepelere omschakeling naar zomertijd

23 March 2022

  • Dat de klok een uur vooruit gaat voor de zomertijd heeft niet alleen invloed op je schema. Het kan soms je ‘interne klokje’ verstoren, ook wel het circadiaanse ritme genoemd. Aanpassen aan de tijdsverandering is voor iedereen anders. Sommigen hebben er geen last van, anderen hebben enkele dagen nodig. We hebben 5 tips om de omschakeling naar de zomertijd soepeler te laten verlopen.

    1. Consistentie maakt de overgang makkelijker

    Hoe consistenter je slaapschema is vóór de overstap, hoe minder je lichaam hoeft te veranderen wanneer de zomertijd ingaat. Zorg er ook voor dat je regelmatig genoeg slaapt. Als je acht uur per nacht pakt, zal een nacht met een uur minder slaap een stuk minder problematisch zijn dan wanneer je regelmatig zes uur slaapt en dan vervolgens een een uur mist.

    Actie: Gratis McGregor Dekbed

    2. Evalueer je slaapschema

    Als je momenteel niet het gezondste slaapschema hebt, kun je de overgang naar zomertijd gebruiken als herinnering om opnieuw te evalueren hoeveel slaap je krijgt en hoe je jouw goede slaapgewoonten kunt versterken. Behandel slaap met dezelfde toewijding als andere gewoonten, zoals tandenpoetsen of naar de sportschool gaan. Om een gezonde slaaproutine op te bouwen, moet je:
    • proberen elke dag op hetzelfde tijdstip naar bed te gaan en op te staan
    • jouw bed alleen gebruiken voor slaap en intimiteit
    • cafeïne beperken vanaf de late namiddag
    • blootstelling aan fel licht op de late avond vermijden.

    Avondeten

    3. Begin eerder met avondeten

    Een andere belangrijke aanjager van ons circadiaanse ritme is voedsel. Te dicht op het slapengaan eten kan het moeilijker maken om in slaap te vallen, omdat je lichaam te gefocust is op de spijsvertering. Over het algemeen is het een goed idee om drie tot vier uur voor het slapengaan te stoppen met eten. Om verstoring van dat schema te voorkomen, raden wij aan ongeveer een week voordat de zomertijd ingaat jouw avondmaaltijd naar een vroeger tijdstip te verschuiven. Doe dat in stappen van 15 minuten, totdat je een uur hebt bereikt.

    4. Pas je bedtijd aan

    Verschuif je slaap geleidelijk vanaf deze week, dus in de dagen voorafgaand aan de zomertijd. Begin jouw slaap met ongeveer 15 minuten terug te draaien en elke ochtend 15 minuten eerder op te staan. Dat kan je lichaam helpen zich geleidelijk aan te passen, in plaats van geraakt te worden door een plotseling verschil van een uur. Blijf doorgaan totdat je de markering van een uur hebt bereikt.

    zonlicht

    5. Begin je dag met zonlicht

    Hoewel enige vertraging in je circadiaanse ritme na de zomertijd onvermijdelijk is, kun je natuurlijk zonlicht gebruiken om jouw biologische klok zo goed mogelijk op de zonneklok af te stemmen. Probeer 's ochtends standaard 15 minuten zonlicht te krijgen. Als het weer meezit, kun je dit het beste buiten doen. Maar zelfs als je voor het raam zit, terwijl je je ochtendkoffie drinkt, volstaat het. Probeer daarentegen het felle licht van mobiele telefoons, laptops en andere elektronische apparaten ook bij en direct na het opstaan te vermijden.

    Dat uur slaap dat verloren gaat, kan je prikkelbaar maken. Het kan in de meest extreme gevallen zelfs gevaarlijk zijn. Studies hebben aangetoond dat zowel hartaanvallen als dodelijke auto-ongelukken toenemen na de overstap naar zomertijd. Dus het is belangrijk om er in ieder geval bij stil te staan. Wij hopen dat je met deze tips een goede omschakeling hebt naar de zomertijd.

    Terug
wolkje



Maak nu je bestelling compleet

Dit zijn onze populairste producten van dit moment. Standaard scherp geprijsd & altijd handig om mee te pakken.

Dit zijn onze populairste producten van dit moment.

Hoofdkussen Microvezel

39,99

12,99

Kies je maat