Kees
Kan ik je helpen?
- X
Kees
Kees is verbonden!
Hey! Ik ben Kees, waar kan ik je vandaag mee helpen?
Ik krijg de meeste vragen over de volgende onderwerpen, maar stel me gerust elke vraag die je hebt.
Uitstekende service
Goede prijs/kwaliteit verhouding
Snelle levering
Selecteer een categorie.

Algemene voorwaarden


ALGEMENE VOORWAARDEN

Inhoudsopgave:

Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16 - Klachtenregeling
Artikel 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten,
    digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op
    afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden
    geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en
    de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
    herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband
    houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van
    zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail -
    dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem
    persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of
    gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de
    informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen
    informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af
    te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon en producten, (toegang tot) digitale
    inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de
    consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor
    verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en
    met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt
    van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden
    opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter
    beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen
    herroepingsrecht heeft;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor
    het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer
    gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Dekbed-discounter.nl (Vewolar 1 B.V.)
Gentseweg 5
2803PC Gouda
Tel: +31 (0)853 032813 (Op werkdagen van 09:00 tot 17:00)
Mail: klantenservice@dekbed-discounter.nl
KvK-nummer: 63310368
Btw-identificatienummer: NL826180498B03

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de
    ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen
    ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
    algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit
    redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op
    afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij
    de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig
    mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking
    van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst
    van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter
    beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op
    een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
    gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
    overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de
    algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en
    dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze
    kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke productof dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
    overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige
    voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het
    meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden
    geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden
    producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende
    gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument
    mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze
    een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of
    digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden
    de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de
    rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn
    verbonden.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op
    het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen
    aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,
    bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de
    aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet
    door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer
    passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de
    elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving.
    Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe
    passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de
    consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten
    en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de
    overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek
    goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd
    gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering
    bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale
    inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze
    dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen
    op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met
    klachten terecht kan;
    • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
    herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake
    het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    • de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale
    inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van
    betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
    • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een
    duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    • indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor
    herroeping.
  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van
    toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een
    product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van
    redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van
    herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een
    vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het
    product heeft ontvangen, of:
    • als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de
    dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste
    product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier
    voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd,
    een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd
    weigeren.
    • als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of
    onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen
    derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    • bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een
    bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem
    aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
    Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
  3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering
    van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende
    minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag
    de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave
    van zijn reden(en) verplichten.
  4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de
    overeenkomst.
    Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een
    materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
  5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het
    herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt
    de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke,
    overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de
    consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de
    oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de
    consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de
    verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig
    is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het
    uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en
    inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product
    die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan
    toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als
    de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk
    verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten

daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de
    bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere
    ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1
    bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit
    aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft
    aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn
    in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd
    is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien
    redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de
    ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het
    herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het
    product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten
    moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de
    consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de
    verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet
    gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid
    aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag
    verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de
    ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de
    volledige nakoming van de verbintenis.
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering
    van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een
    beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
    • de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het
    herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier
    voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    • de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de
    dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de
    bedenktijd heeft verzocht.
  8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van
    niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    • hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met
    het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de
    bedenktijd;
    • hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn
    toestemming; of
    • de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te
    bevestigen.
  9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle
    aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op
    elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding
    onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele
    leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde
    product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de
    consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product
    zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft
    ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden,
    naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de
    consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode.
    De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de
    goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor
    de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het
herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans
tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de
    financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de
    herroepingstermijn kunnen voordoen
  2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een
    openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale
    inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de
    consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk
    aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de
    succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te
    nemen;
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de
    consument; en
    • de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de
    ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van
    personenvervoer;
  5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de
    overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en
    anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en
    catering;
  6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst
    een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
  7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet
    geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele
    keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon
    bestemd zijn;
  8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne
    niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na
    levering is verbroken;
  10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere
    producten;
  11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de
    overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen,
    en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt
    waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de
    verzegeling na levering is verbroken;
  13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
  14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen
    als:
    • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de
    consument; en
    • de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
    aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen
    als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan
    de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
    ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
    gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
    richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst
    zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of
    bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst
    zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met
    ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
    overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
    deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van
    de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
    Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product
    geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte
    extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de
    consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen
    gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van
    de overeenkomst.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens
    toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde
    rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk
    verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de
    overeenkomst.

Artikel 13 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in
    ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de
    beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer
    kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene
    voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met
    bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere
    leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of
    indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
    ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst
    heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst
    zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de
    consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de
    ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf
    aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij
    uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en
    die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
    begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe
    overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
    maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die
    strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)
    of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met
    inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald
    tijdstip of in een bepaalde periode;
    • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf
    heeft bedongen.
    Verlenging:
  4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
    geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten,
    mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
    aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en
    weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur
    van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst
    tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten
    hoogste één maand.
  6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
    geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor
    onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen
    met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste
    drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan
    eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren
    van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of
    kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
    automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
    Duur:
  8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument
    na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste
    één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging
    vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende
    voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden
    voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het
    ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de
    overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst,
    vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de
    overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene
    voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%.
    Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen
    gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en),
    alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
    betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze,
    nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer
    de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn
    betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-
    dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd
    en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke
    incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal:
    15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende €
    2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De
    ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde
    bedragen en percentages.

Artikel 16 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure
    en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd
    nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk
    omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen
    gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een
    voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen
    de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een
    indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de
    klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat
    vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen
niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan
wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen
worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.



Maak nu je bestelling compleet

Dit zijn onze populairste producten van dit moment. Standaard scherp geprijsd & altijd handig om mee te pakken.

Dekbed Comfort - 4 Seizoenen

Dekbed Comfort - 4 Seizoenen

24,99

14,99

Ultra Soft Traagschuim Hoofdkussen - 40 x 60 cm

Ultra Soft Traagschuim Hoofdkussen - 40 x 60 cm

49,99

14,99

Plaid Teddy Rib

Plaid Teddy Rib

59,99

9,99

Maak een keuze