Veelgestelde vragen
Bestellen
Hoe plaats ik een bestelling?
Stap 1 - Producten bestellen
Heb je een product gevonden? Klik dan op de knop 'IN WINKELWAGEN’.
Stap 2 – Winkelwagen
Kies het gewenste aantal artikelen of kies nog een product om toe te voegen aan de winkelwagen.
Stap 3 – Bestellen
Is je bestelling compleet? Klik in de winkelwagen dan op de knop 'VERDER MET BESTELLEN'.
Stap 4 - Gegevens invoeren
Voor het bezorgen van je bestelling hebben we je gegevens nodig. Vul deze hier in en klik op 'DOORGAAN MET VERZENDEN'.
Stap 5 - Betaal- en bezorgmethode
Kies of je je bestelling wilt laten bezorgen thuis of op een ophaalpunt. Selecteer vervolgens de gewenste bezorgmethode naar keuze.
Stap 6 - Bestelling bevestigen
Controleer de gegevens van je bestelling en klik op 'BESTELLEN EN BETALEN'. Hiermee ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je bestelling.
Kan ik mijn bestelling nog aanpassen of annuleren nadat deze is geplaatst?
Als je jouw order wilt wijzigen of annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via de telefoon of mail.
Indien mogelijk kunnen wij de bestelling voor je aanpassen. Als je al een verzendbevestiging hebt ontvangen, is het niet mogelijk om de bestelling nog te wijzigen of te annuleren.
We raden je aan om het pakket te weigeren aan de deur, zodat het pakket kosteloos retour wordt gestuurd.
Hoe kan ik een zakelijke bestelling plaatsen?
Wil je een bestelling plaatsen namens een bedrijf of organisatie? Dat kan eenvoudig op twee manieren:
1. Bestel direct via de website
Plaats je bestelling zoals gewoonlijk en geef tijdens het afrekenen aan dat het om een zakelijke bestelling gaat.
2. Vraag een offerte aan
Wil je een grotere bestelling doen of een specifieke prijsopgave ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice voor een passende offerte. We denken graag met je mee en zorgen voor een aanbod dat aansluit bij jouw wensen.
Hebben jullie een fysieke winkel?
Nee, Dekbed-Discounter heeft geen fysieke winkel. Wij zijn een online woonwinkel, zodat we jou de beste prijzen en het ruimste assortiment kunnen bieden.
Wel staan we altijd klaar om je te helpen bij het maken van de juiste keuze. Gebruik onze online keuzehulp of neem contact op met onze slaapexperts van de klantenservice voor persoonlijk advies op maat.
Zo weet je zeker dat je het product kiest dat het beste bij jou past. Gewoon vanuit huis.
Hoe kan ik gebruik maken van mijn account?
Met een account beheer je eenvoudig al je bestellingen en gegevens.
Je kunt:
- De status van je bestelling bekijken en je track & trace volgen.
- Je adres- en contactgegevens aanpassen.
Log in via ‘Mijn account’ of maak er een aan om sneller te bestellen en altijd inzicht te hebben in je aankopen. Je hebt geen wachtwoord nodig. Je ontvangt altijd een aparte code waarmee je kan inloggen. Zo vergeet je nooit je wachtwoord.
Waar kan ik jullie reviews vinden / een review achterlaten?
Onze klanten beoordelen Dekbed-Discounter met een uitstekende score op Trustpilot. Inmiddels hebben we al meer dan 60.000 reviews ontvangen!
Je kunt alle ervaringen lezen of zelf een review achterlaten via:
www.trustpilot.nl/review/dekbed-discounter.nl
We waarderen het enorm als je jouw ervaring met ons deelt. Zo help je ons én andere klanten met het maken van de juiste keuze.
Hoe werken jullie acties?
Bij Dekbed-Discounter hebben we regelmatig verschillende acties en promoties waarmee je profiteert van extra voordeel op onze producten.
In de meeste gevallen worden de kortingen automatisch verrekend in je winkelmandje. Je ziet dus direct welk voordeel je krijgt voordat je afrekent.
Soms is het nodig om een kortingscode in te voeren of een specifiek product toe te voegen om de actie te activeren. Wanneer dat het geval is, staat dit altijd duidelijk vermeld op de productpagina of in je winkelmandje.
Op elke relevante categoriepagina vind je een duidelijke uitleg van de lopende acties en kun je ook de actievoorwaarden nalezen. Zo weet je altijd precies hoe de actie werkt en wat de voorwaarden zijn.
Betalen
Van welke betaalmethodes kan ik gebruik maken?
Bij Dekbed-Discounter kun je op verschillende veilige en gemakkelijke manieren betalen. Zo kies je altijd de betaalmethode die het beste bij jou past.
Directe betalingen
Je kunt direct afrekenen via iDEAL, Bancontact/MisterCash, KBC of Belfius. Deze betaalmethoden zijn snel, veilig en zonder extra kosten.
Achteraf of in termijnen betalen
Betaal je liever later of in delen? Dat kan ook!
- Met Billink kun je achteraf betalen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling.
- Met Klarna kies je zelf of je direct betaalt, later betaalt of in 3 termijnen.
- Met in3 kun je het bedrag in 3 gelijke termijnen betalen, zonder rente. Dit is mogelijk bij bestellingen vanaf €100 tot €3.000.
- Met Alma kun je het aankoopbedrag spreiden over 2, 3 of 4 termijnen, ook zonder verborgen kosten.
Kan ik betalen met een cadeaukaart?
Ja, dat kan! Bij Dekbed-Discounter kun je eenvoudig betalen met een cadeaukaart.
Tijdens het afrekenen kies je voor betalen met cadeaubon of cadeaukaart en vul je het kaartnummer en de pincode in. Het bedrag op de cadeaukaart wordt dan automatisch verrekend met je bestelling.
Let op: wanneer het saldo op je cadeaukaart niet voldoende is om het volledige bedrag te betalen, kun je het resterende bedrag eenvoudig voldoen via een andere betaalmethode.
Zo kun je jouw cadeaukaart altijd optimaal benutten bij Dekbed-Discounter.
Waar kan ik jullie acties of kortingscodes vinden?
Onze acties en kortingscodes vind je altijd bij de toegewezen collectie of het product waarop de actie van toepassing is.
Op de productpagina of in de collectie-overzichten staat duidelijk vermeld of er een actie loopt en welke korting je kunt ontvangen.
De werking is eenvoudig:
Wanneer een kortingscode van toepassing is, kun je deze tijdens het afrekenen invoeren in het veld ‘kortingscode’. De korting wordt dan automatisch verrekend met het totaalbedrag van je bestelling. Vaak worden kortingen automatisch verrekend in de winkelwagen.
Houd er rekening mee dat de algemene actievoorwaarden altijd van toepassing zijn. Deze kun je terugvinden op onze website, zodat je precies weet hoe de acties en kortingen werken.
Wil je als eerste op de hoogte zijn van onze nieuwste acties, aanbiedingen en exclusieve kortingscodes? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. Zo mis je nooit meer een goede deal!
Verzenden & Bezorging
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling aankomt?
We begrijpen dat je graag wilt weten wanneer je jouw bestelling kunt verwachten. Daarom doen wij er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk bij je thuis te bezorgen.
Bij Dekbed-Discounter geldt:
Vandaag vóór 23:59 besteld? Dan heb je jouw bestelling de volgende dag al op je bed.
Uitzonderingen op de levertijd:
Sommige producten, zoals boxsprings, matrassen, vloerkleden en andere grotere artikelen, hebben een afwijkende levertijd. Deze informatie staat altijd duidelijk vermeld op de productpagina, zodat je precies weet waar je aan toe bent.
Bestelling geplaatst, maar nog geen levering? Geen zorgen, we kijken graag met je mee. Stuur ons even je ordernummer, dan controleren we direct de status van je bestelling. Zo kunnen we je snel en duidelijk laten weten wanneer jouw pakket geleverd wordt.
Wat zijn de verzendkosten?
We begrijpen dat je graag wilt weten waar je aan toe bent voordat je bestelt. Daarom maken we onze verzendkosten graag duidelijk.
Bij Dekbed-Discounter gelden de volgende standaard verzendkosten:
Nederland: €5,99
België: €6,99
Bij bestellingen vanaf €100 profiteer je van gratis verzending. Let op: dit geldt niet in combinatie met promoties of acties. Lees de actievoorwaarden of je kan combineren.
Voor sommige grotere producten, zoals boxsprings, matrassen en vloerkleden, kunnen afwijkende verzendkosten gelden. Deze worden altijd automatisch berekend en weergegeven in je winkelwagen, zodat je precies weet waar je aan toe bent.
Wat zijn de bezorgopties?
We begrijpen dat je graag wilt weten hoe jouw bestelling wordt bezorgd. Daarom werken we samen met betrouwbare bezorgpartners om ervoor te zorgen dat jouw bestelling snel en netjes bij je aankomt.
Bij Dekbed-Discounter verzenden we standaard met PostNL, DHL of DPD. Welke vervoerder jouw bestelling bezorgt, hangt af van het type artikel dat je hebt besteld.
Grote artikelen
Producten zoals boxsprings en matrassen worden apart verzonden vanuit een extern magazijn, omdat deze eerst nog geproduceerd moeten worden. Zodra jouw bestelling klaarstaat voor verzending, nemen wij contact met je op om een leverafspraak te maken.
Zo weet je altijd precies wanneer je jouw bestelling kunt verwachten.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
We begrijpen dat je graag wilt weten waar je bestelling blijft. Daarom houden we je stap voor stap op de hoogte van de status van je bestelling.
Zodra je bestelling is ingepakt en verzonden, ontvang je van ons automatisch een e-mail met een track & trace-link. Via deze link kun je jouw pakket eenvoudig volgen en zien wanneer het wordt bezorgd.
Daarnaast kun je de status van je bestelling ook altijd bekijken via je account op onze website. Log in met je gegevens en je ziet direct de meest recente updates over jouw bestelling.
Ik heb geen Track & Trace ontvangen, hoe kan ik deze krijgen?
We begrijpen dat het vervelend is als je geen Track & Trace hebt ontvangen je wilt natuurlijk graag weten waar je bestelling blijft.
Controleer eerst even of onze e-mail met de Track & Trace-link misschien in je ongewenste e-mail of spamfolder terecht is gekomen. Soms kan dat per ongeluk gebeuren.
Kun je de e-mail daar ook niet vinden? Neem dan gerust contact met ons op en vermeld daarbij je ordernummer. We zoeken het graag voor je uit en zorgen dat je zo snel mogelijk de juiste informatie ontvangt.
Ik heb een boxspring besteld (/wil gaan bestellen), hoe gaat het afleveren?
Zodra jouw boxspring klaarstaat voor levering, nemen we contact met je op om samen een leverafspraak te plannen. Zo bepaal je zelf welk moment het beste uitkomt.
Levering zonder montage
Bestel je een boxspring zonder montage? Dan wordt deze geleverd tot aan de eerste drempel van het afleveradres (bijvoorbeeld de voordeur of portiek).
Levering met montage
Kies je voor montage, dan wordt de boxspring geleverd én gemonteerd in de door jou gewenste kamer. In sommige gevallen geldt hiervoor een meerprijs.
Let op: wij leveren niet op de Waddeneilanden.
Wordt mijn bestelling ook op zaterdag geleverd?
Ja, zeker! Bij Dekbed-Discounter bezorgen we ook op zaterdag.
Bestel je vandaag vóór 23:59? Dan heb je jouw bestelling de volgende dag al in huis en dat geldt dus ook voor zaterdagleveringen.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
Geen zorgen, dat kan natuurlijk gebeuren! Als je niet thuis bent op het moment van bezorging, dan probeert de bezorger het pakket op een ander moment opnieuw aan te bieden of het af te leveren bij een pakketpunt in de buurt.
Je ontvangt hierover altijd een bericht van de vervoerder, met informatie over waar en wanneer je het pakket kunt ophalen, of wanneer de volgende bezorgpoging plaatsvindt.
Lukt het na meerdere pogingen niet om het pakket te bezorgen? Dan wordt het pakket automatisch teruggestuurd naar ons magazijn. Zodra wij het retour ontvangen, storten we het aankoopbedrag terug op je rekening.
Garantie & Retourneren
Wat is jullie retourbeleid?
Bij Dekbed-Discounter heb je 14 dagen bedenktijd om je bestelling te retourneren of om te ruilen. De retourkosten zijn voor eigen rekening.
Het artikel moet ongebruikt zijn en in de originele, onbeschadigde verpakking worden teruggestuurd. Ontbreekt of is de verpakking beschadigd, dan wordt 15% van het aankoopbedrag ingehouden.
Wil je ruilen voor een andere maat of kleur? Geef dit aan in het opmerkingenveld van het retourportaal.
Heb je een actieproduct of gratis artikel ontvangen? Houd er rekening mee dat actievoorwaarden kunnen vervallen bij een gedeeltelijke retour.
Voor boxsprings, matrassen en topmatrassen gelden afwijkende retourvoorwaarden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Alle details vind je op onze retourpagina:
www.dekbed-discounter.nl/pages/shipping-returns
Hoe kan ik iets retourneren?
Volg deze stappen om je bestelling te retourneren:
Meld je retour aan
Ga naar ons retourportaal en registreer je retour binnen 14 dagen na ontvangst.
Is het artikel beschadigd? Stuur het niet retour! Neem contact met ons op en wij lossen het uiteraard voor je op!
Kies je optie
Retourneren of omruilen? Wil je ruilen voor een andere maat/kleur, vul dit dan duidelijk in bij het opmerkingenveld (welk artikel + gewenste maat/kleur).
Verpak je artikel
Zorg dat het artikel ongebruikt is en in de originele, onbeschadigde verpakking zit. Als het artikel gebruikt is, kunnen wij de retourzending niet verwerken en ontvang je het bedrag niet terug.
Schrijf niet op de doos en gebruik transparante tape om te sluiten.
Verzend je pakket
Print het label, lever in bij een pakketpunt en bewaar je Track & Trace.
Let op: de retourkosten zijn voor eigen rekening.
Beoordeling & terugbetaling
Na ontvangst controleren we je retour. Is de verpakking ontbrekend of beschadigd, dan houden we 15% van het aankoopbedrag in.
Daarna storten we het bedrag terug via dezelfde betaalmethode.
Wat kan ik wel of niet retour sturen?
Je kunt bij Dekbed-Discounter de meeste artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren, zolang ze ongebruikt zijn en in de originele, onbeschadigde verpakking zitten.
Gebruikte artikelen kunnen niet worden geretourneerd.
Voor boxsprings, matrassen en vloerkleden geldt een afwijkend retourbeleid, omdat deze producten speciaal voor jou worden geproduceerd of apart worden verzonden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice voor meer informatie.
Kan ik een retourzending ook thuis laten ophalen?
Ja, dat kan! Je kunt in het retourportaal aangeven dat je de retourzending thuis wilt laten ophalen.
Lukt dat niet of heb je hier vragen over? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder om dit te regelen.
Ik heb een bestelling retour gestuurd, wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Zodra we je retourzending hebben ontvangen en verwerkt, storten we het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug via de betaalmethode die je hebt gebruikt.
Je ontvangt hierover automatisch een bevestiging per e-mail, zodat je precies weet wanneer de terugbetaling is uitgevoerd.
Wat is de garantietermijn van mijn bestelde product?
Op al het beddengoed van Dekbed-Discounter geldt een garantietermijn van 1 jaar.
Mocht er binnen deze periode iets mis zijn met je product, neem dan contact op met onze klantenservice. We kijken graag met je mee naar een passende oplossing.
Er is iets mis met mijn bestelling, waar kan ik een klacht indienen?
Wat vervelend om te horen dat er iets mis is met je bestelling! We lossen dit natuurlijk graag zo snel mogelijk voor je op.
Stuur het artikel niet retour. Zodra we je bericht hebben ontvangen, nemen we contact met je op om samen te kijken naar een passende oplossing.
Je kunt je klacht indienen via ons contactformulier op de klantenservicepagina. Voeg hierbij altijd:
- Je ordernummer
- Een duidelijke omschrijving van het probleem
- En, indien van toepassing, foto’s van het artikel of de verpakking
Met deze informatie kunnen we je klacht snel en zorgvuldig in behandeling nemen en een passende oplossing bieden.
Kan ik een (BTW) factuur opvragen?
Ja, dat kan! Je kunt je factuur eenvoudig terugvinden in je account onder het overzicht van je bestellingen.
Lukt het niet om de factuur te downloaden of heb je geen account? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij sturen de (BTW-)factuur graag naar je toe.